четвер, 2 листопада 2017 р.

Педагогічне новаторство: ретроспектива і сучасність

Педагогічне новаторство: ретроспектива і сучасність

2 листопада 2017р. педколектив   Хоросницької ЗОШ І-ІІ ступенів провів   педчитання на тему: «Педагогічне новаторство: ретроспектива і сучасність» .
         Мета педчитання – обмін вчителями інформацією про пошук нових, більш ефективних моделей навчально-виховного процесу та вивчення досвіду педагогічного новаторства зарубіжних країн.
         Розпочалося дане педагогічне читання доповіддю директора школи Дудок М. І., яка зазначила, що   педагогічне новаторство - це вид педагогічної діяльності, пов'язаний з пошуком нових шляхів вирішення навчально -виховних завдань. Розповіла про комплексні дослідження, присвячені історії становлення та розвитку педагогічного новаторства в Україні від найдавніших часів до сьогодення, а також наголосила на тому, що в залежності від ступеня новизни, передовий педагогічний досвід поділяють на:
- зразковий: вчитель творчо використовує здобутки інших педагогів;
- новаторський: вчитель або раціоналізує окремі прийоми, методи і форми роботи або створює нові навчально-виховні системи, організовує експериментальну роботу.
          Цікаві факти про новаторські підходи в науково-освітньому процесі навела вчитель зарубіжної літератури Яртим В. Р., яка акцентувала увагу педагогів на тому, що  сьогодні в педагогічній науці існують певні суперечності між наявністю у сфері освіти значних свобод у виборі методів та засобів для педагогічної творчості і відсутністю мотиваційних умов, механізмів, належної професійної підготовки для впровадження нововведень у педагогічну практику. Для підтвердження наведених тез Віра Романівна провела з вчителями вправу «Чотири кути» та гру «Швидкість і увага».
        Заслухавши виступи доповідачів, подискутувавши на дану тему, вчителі дійшли одностайної думки про те, що  реформування та трансформування системи освіти, зокрема шкільної, спричинено постійними змінами суспільного життя в Україні. Західні стандарти тривалості, змісту і методики шкільного навчання, що впроваджуються сьогодні не вирішують проблеми якості освіти, руйнуючи вітчизняний багаторічний досвід, а надбання і досвід передових вітчизняних педагогів-новаторів широко не застосовується.

        Наприкінці педчитання було підведено підсумок, який чітко відповідає гаслу: «Учитель не зашкодить духовному і фізичному здоров’ю дитини,  але творчу людину може виховати лише творчий педагог».

Немає коментарів:

Дописати коментар